środa, 3 listopada 2010

Warszawska Etnoliga

Kiedy przyjechałam do Polski po raz pierwszy, odniosłam wrażenie, że jest to kraj bardzo monoetniczny.
Dla mnie, jako dla osoby, która przyjechała z najbardziej zróżnicowanego kulturowo kraju w Europie – Mołdawii – było to bardzo przykre, ponieważ jestem niezwykle przyzwyczajona do wielokulturowej atmosfery i mnóstwa języków. Ale już po kilku dniach w Warszawie zrozumiałam, że to nie tak. Okazało się, że w Polsce, a w Warszawie najbardziej, wszystko zmienia się w prawidłowym kierunku, podobnie jak w całej Europie. Możemy spotkać się tutaj z Wietnamczykami, z Afrykańczykami, z ludźmi z byłego Związku Radzieckiego czy z Kaukazu.

Moim zdaniem, jednym z najciekawszych wieloetnicznych wydarzeń w Warszawie jest Etnoliga piłki nożnej, prowadzona przez Stowarzyszenie „Nigdy Więcej” i Fundację dla Wolności już od kilku tygodni. Różne zespoły złożone z Afrykańczyków, Wietnamczyków, Czeczenów i Polaków, mieszkających w Warszawie, grają co sobota w piłkę nożną i opowiadają o swoich tradycjach i marzeniach w Ośrodku Sportu i Rekreacji (ul. Polna 7a). Na przykład ostatnio czeczeńska grupa uczyła wszystkich, którzy byli na meczu, tańczyć czeczeńskie tańce. Na każdym takim spotkaniu można też spróbować smacznych, etnicznych dań.

Spotkałam na Etnolidze sporo młodych Polaków-kibiców, zainteresowanych i naprawdę zakochanych w innych kulturach i myślę, to jest najważniejsze. Polecam wszystkim warszawiakom, którzy tam jeszcze nie byli, aby znaleźli chwilę i przyszli poznać inne kultury poprzez futbol.

Natalia Pankowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz